הנייה: חמאס מסכים לחזור למשא ומתן לשחרור החטופים בכפוף להפסקת התקיפות ברצועת עזה

בכיר חמאס הדגיש בדבריו את המתווה של שחרור החטופים הישראלים בתמורה לשחרור כל האסירים הפלסטינים, ודאג להתייחס למטרות המלחמה של חמאס אשר הושגו עד כה לדבריו, ובהן העלאת הסוגיה הפלסטינית בחזרה לסדר היום העולמי ושבירת המיתוס של צה"ל כצבא בלתי מנוצח
Facebook
Twitter
WhatsApp
איסמעיל הנייה
קרדיט: Anas-Mohammed / Shutterstock.com

בכיר חמאס איסמעיל הנייה מאשר את נכונותו של ארגון הטרור לחדש את המגעים לחילופי אסירים פלסטינים הכלואים בישראל כנגד שחרורם של חטופים בעזה, כך בהתאם לפרסום ביומון הפלסטיני אל-קודס.

לדבריו של ראש הלשכה המדינית של חמאס משא ומתן שכזה יתקיים אם ייפסקו התקיפות של ישראל ברצועת עזה, וזאת על בסיס המתווה שבמרכזו החזרת כל האסירים הפלסטינים המוחזקים בידי ישראל.

בהקשר זה יש לציין שלא ניתן לדעת אם בכוונתו של חמאס אכן לחזור לשולחן המשא ומתן בתיווכן של קטאר ומצרים או לחלופין אם ברצונו של ארגון הטרור לעשות שימוש בחטופים הישראלים על מנת להפעיל לחץ על ישראל ולעצור את התמרון הצבאי.

הנייה מתאר את הלחימה בעזה כ'חסרת תקדים', כלשונו, וטוען ל-"קטסטרופה חסרת תקדים ברמה ההומניטרית והבריאותית בעזה, לאור מדיניות החנק, הרעבה ומניעת סיוע והקלה של צפון רצועת עזה", לדבריו.

במה שייתכן ומהווה ניסיון להצדיק את פשיטתו של חמאס ליישובי ישראל, ראש הלשכה המדינית של חמאס מציין את מטרות המלחמה של הארגון אשר הושגו עד כה לטענתו, ובהן החזרת הסוגיה הפלסטינית לקדמת הבמה הבינלאומית ושבירת המיתוס של צה"ל כצבא 'אגדי ובלתי מנוצח'.

בנוסף לכך מזכיר הנייה את החזרת הכבוד לסוגיה הפלסטינית בקרב העולם הערבי והאסלאמי שעמדה במוקד של מס' מפגשי פסגה ובהן הפסגה הערבית-אסלאמית שהתקיימה בערב הסעודית, אשר הדגישו את זכותם של הפלסטינים על אדמתם, לחופש ולכבוד.

לצד הניסיון לתאר את ההתפתחויות האחרונות כהישגים של חמאס אשר הגיעו בעקבות הטבח ואירועי ה-7 באוקטובר בישראל מנהיג הארגון לא התייחס לביקורות הקשות הנשמעות מצד הרחוב העזתי כלפי אנשי חמאס ובכיריו ובכלל זאת כלפי יחיא סינוואר, אשר בהתאם להערכות מסתתר בדרום הרצועה.

נזכיר כי לצד המתקפות האינטנסיביות של צה"ל ברצועה, פרסומים מכלי תקשורת בישראל ובעולם מדווחים על אנרכיה וביזה בשטחי עזה המתבטאים בין היתר בהשתלטות של תושבי הרצועה על סיוע שנכנס לאזור מטעם ארגוני סיוע בינלאומיים, עימותים בין תושבים לאנשי חמאס ועוד.

הבית הלבן: סיום המלחמה תוך שבועות ולא חודשים

על רקע תחילת השלב השני בתמרון הקרקעי ברצועה והכניסה של כוחות צה"ל לח'אן יונס, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן הדגיש בפני ישראל את התפיסה של ממשל ביידן לפיה המלחמה צריכה להסתיים תוך פרק זמן של שבועות ולא חודשים, כך בהתאם לפרסום באל-ערביה.

בהקשר זה פקידים אמריקאים מסרו לוול סטריט ג'ורנל שעמדתו של הממשל האמריקאי מתבססת על ההבנה לפיה ככל שהמלחמה תימשך זמן רב יותר היא גם תהפוך לקשה יותר.

דברים אלו נאמרים במקביל ללחץ הפנימי אשר הולך וגובר על ממשלו של הנשיא ביידן לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב אשר ייערכו בשנה הבאה, בהתאם לפרסום בסוכנות הידיעות רויטרס.

אל-ערביה מוסיף ומתאר את שינוי התפיסה בקרב האמריקאים בקשר למטרות המלחמה כתוצר אפשרי של אותן הנסיבות.

מקורות

אל-קודס, אל-ערביה, וול סטריט ג'ורנל, רויטרס 

עשוי לעניין אותך

פרויקטים מיוחדים

כתבות אחרונות

דילוג לתוכן