מערכת הבחירות לנשיאות מצרים תחל היום על רקע הערכות לניצחונו של א-סיסי

בהתאם לפרסום באל-ערבי אל-ג'דיד הנשיא המכהן זוכה לתמיכתם של אנשי עסקים ותאגידים מסחריים, בעוד הבחירות נערכות בתקופה שבה עולות ביקורות באשר לפגיעה בזכויות האזרחים מצד השלטונות במצרים והיעדר מענה ראוי למשבר הכלכלי עמו מתמודדת מדינת הנילוס
Facebook
Twitter
WhatsApp
הבחירות במצרים
קרדיט: 360b / Shutterstock.com

הבחירות לנשיאות מצרים יחלו היום ויימשכו כשלושה ימים, במסגרתן ייבחר נשיא מצרים לתקופה של שש השנים הבאות.

התחזיות ככלל חוזות ניצחון לנשיא הנוכחי, עבד אל-פאתח א-סיסי, המכהן כנשיאה של מדינת הנילוס החל משנת 2014 וזאת לאחר תפקידו כשר ההגנה של מצרים וכהונתו במס' תפקידים בכירים בצבא המצרי.

הבחירות הנוכחיות מתקיימות על רקע המשבר הכלכלי עמו מתמודדת מצרים בשנים האחרונות, לצד הטענות באשר להיעדר שיפור במצב מזה תקופה ארוכה.  

היומון הקטרי אל-ערבי אל-ג'דיד המסקר את מערכת הבחירות במצרים מדווח על התמודדותם של מועמדים לנשיאות מטעם מפלגות מצריות המכהנות בפרלמנט במצרים, אשר ככלל תומכות בנשיא המכהן, ומעלה טענות בדבר רצונה של ההנהגה במצרים לייצר לגיטימציה לבחירות.

דברים אלו נאמרים על רקע סיקור נמוך יחסית של הבחירות מצד כלי התקשורת מחוץ למצרים, ובעקבות החשש העולה מפני שיעורי הצבעה נמוכים במועד זה מצד בעלי זכות בחירה השוהים בחו"ל.

בהתאם לפרסום באל-ערבי אל-ג'דיד א-סיסי מקבל את תמיכתם של תאגידים מסחריים ואנשי עסקים אשר מסייעים לנשיא המצרי במימון קמפיין הבחירות.

א-סיסי עלה לשלטון במצרים במסגרת הפיכה צבאית שהתרחשה בשנת 2013 בעת שכיהן כשר ההגנה בתקופת נשיאותו של איש האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, ולאחר עלייתה של תנועת האחים המוסלמים לשלטון.

לצד תדמיתו כגורם ממתן בשנות הכהונה הראשונות בתפקידו כנשיא, בשנים האחרונות עולות ביקורות כלפי התנהלותו של א-סיסי והאמצעים הנוקשים בהם נוקט השלטון המצרי אל מול האוכלוסייה האזרחית.

בהקשר זה ניתן לציין בין היתר מגבלות המוחלות במסגרת הזירה הפוליטית על התנהלותם של פעילים פוליטיים ומפלגות שאינם מזוהים עם מפלגת השלטון והנשיא המכהן, אשר מזכירים לטענת חלק מהמצרים את ימי שלטונו של חוסני מובארק.

מקורות

אל-ערבי אל-ג'דיד

עשוי לעניין אותך

פרויקטים מיוחדים

כתבות אחרונות

דילוג לתוכן