דיווח באתר א-שרק אל-אווסט: מדינות ערב מביעות את תמיכתן בהחלטת ארגון אופ"ק על צמצום תפוקת הנפט של המדינות החברות בו

בכירים במדינות ערביות, בהן מצרים, אלג'יריה ומרוקו, הביעו את תמיכת מדינותיהם בהחלטת ארגון המדינות המייצאות נפט, במעורבותן של ערב הסעודית ורוסיה, תוך הדגשת ההיבטים הכלכליים הלגיטימיים, לטענתם, אשר עמדו בבסיס ההחלטה
Facebook
Twitter
WhatsApp

בהתאם לדיווח שהתפרסם ביום 18 באוקטובר 2022 באתר החדשות א-שרק אל-אווסט, מדינות ערביות הביעו את תמיכתן בהחלטות האחרונות שהתקבלו מטעם ארגון המדינות המייצאות נפט (אופ"ק) בדבר צמצום ייצור תפוקת הנפט על ידי המדינות החברות בארגון.

במסגרת זאת בימים האחרונים ניתנו הצהרות על ידי אישים בכירים במרוקו, מצרים ואלג'יריה המציגות בחיוב את החלטות הארגון, ובכלל זאת את מעורבותה של ערב הסעודית בדבר, תוך הדגשת ההיבטים הטכניים אשר נלוו להחלטה על צמצום תפוקת הנפט.

בהקשר זה וכפי שנכתב בכתבה, בהצהרתו של משרד החוץ המצרי הודגשו ההיבטים אשר עמדו מאחורי עמדתה של ערב הסעודית, אשר נועדה לטענת מצרים לחזק את יכולת הקהילה הבינלאומית להתמודד עם האתגרים הכלכליים הקיימים כיום. (1)

דברי תמיכה נאמרו גם על ידי שר האנרגיה האלג'יראי, אשר הוסיף וציין, כי החלטת הארגון נועדה לאזן בין היצע וביקוש בשוק הנפט, וכזו אשר מתבססת על שיקולים כלכליים בלבד, וזאת על רקע הירידה העולמית בביקוש לנפט. (2)

יש לציין שהחלטת הארגון בהובלתה של ערב הסעודית התקבלה על רקע המשך המלחמה באוקראינה והחשש של מדינות אירופאיות וארה"ב מפני עליית מחירי הנפט בעקבות המצב. דברים אלו קיבלו דגש בהמשך לדרישות שהועברו על ידי ארה"ב לערב הסעודית בתקופה האחרונה אשר נגעו להגברת קצב ייצור הנפט על ידי המדינות החברות באופ"ק.

(1) www.aawsat.com – פורסם ביום 18.10.2022

(2) www.aawsat.com – פורסם ביום 18.10.2022

עשוי לעניין אותך

פרויקטים מיוחדים

כתבות אחרונות

דילוג לתוכן