פרשנים ערביים מעריכים שישראל תערוך מבצעים צבאיים נקודתיים כנגד יעדי חמאס בלבנון על חשבון עימות כולל

הדברים מגיעים בהמשך לדבריו של ראש הממשלה נתניהו לפיהם ישראל לא תאפשר לחמאס לפעול מלבנון, אשר ממחישים לטענת גורמים בתקשורת הפלסטינית את החשש של ישראל מעימותים בכמה זירות במקביל ואת ההערכה שמבצע צבאי בחזית אחת יגרור עימותים בחזיתות נוספות
Facebook
Twitter
WhatsApp
חמאס
צילום: Anas-Mohammed / Shutterstock.com

פרשנים בתקשורת הערבית מעריכים כי בכוונת ישראל להגיב על הפעולות האחרונות של חמאס מול ישראל, ובהן הירי הרקטי מלבנון, באמצעות פעולות נקודתיות כנגד מטרות של הארגון הפלסטיני במדינת הארזים וזאת במקום פתיחה של מבצע צבאי.

דברים אלו כאמור מגיעים בהמשך למסיבת העיתונאים שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-10 באפריל, אשר במסגרתה הדגיש שישראל לא תאפשר לחמאס לפעול מלבנון.

בהתאם לדיווח של חמזה עמד אשר פורסם בסוכנות הידיעות הפלסטינית שהאב ניוז נראה שאותם הדברים מעידים על חוסר מוכנותה של ישראל לעימות צבאי בכמה חזיתות במקביל והחשש שמבצע בזירה אחת יוביל להסלמה בזירות אחרות. (*)

אותה העמדה מתבססת על משוואת הקישור שבין הזירות השונות אשר החלה להתגבש בשנים האחרונות ושבאה לידי ביטוי גם במהלך מבצע שומר החומות במאי 2021, במהלכו המתיחות בסביבת ירושלים ואל אקצא הובילה להסלמה מול חמאס ברצועת עזה ולמבצע צבאי, אשר במהלכו התרחשו פרעות ועימותים גם ובשטחים נוספים בתוך ישראל.

כתוצאה מכך מציין הפרשן לענייני ישראל, עאדל יאסין שניתן להעריך שישראל תבחר לעשות שימוש במבצעים צבאיים עם טביעת אצבע נמוכה בלבנון. במסגרת זאת ניתן למנות התנקשויות של אישים משפיעים ותקיפה של משגרי רקטות ואתרים אחרים של חמאס בלבנון, במקביל למערכה תקשורתית וניסיון להסית את דעת הקהל הלבנונית כנגד חמאס. (*)

(*) www.shehabnews.com

עשוי לעניין אותך

פרויקטים מיוחדים

כתבות אחרונות

דילוג לתוכן