משרד החוץ הקטארי מאשר התקדמות בשיחות הגרעין הלא ישירות בין ארה"ב לאירן

פרסום בסוכנות אירנ"א האיראנית מדווח שהצדדים הסכימו לפצל היבטים שונים בסוגיות השנויות במחלוקת הקיימות ביניהם על מנת להקל על שיחות הגרעין, בניסיון לנצל את המומנטום החיובי שנוצר בהמשך להסכמות שהושגו באשר לשחרורי השבויים האמריקאים שהוחזקו על ידי טהרן
Facebook
Twitter
WhatsApp
אמיר קטאר
צילום: Drop of Light / Shutterstock.com

נמשכים המגעים והשיחות הלא ישירות בין איראן לארה"ב בסוגיית פרויקט הגרעין האיראני שמטרתם חידוש המו"מ בין איראן והמעצמות.

כזכור, שיחות הגרעין הגיע למבוי סתום לפני מס' חודשים על רקע סירובה של איראן להצעה הסופית שהוגשה מצד האיחוד האירופי וארה"ב להסכם מחייב.

במהלך השיחות אחת המחלוקות המרכזיות נגעה לחקירת הסיבות להימצאותם של שרידי אורניום במתקני הגרעין אותם מפעילה הרפובליקה האסלאמית, ולסירובה של טהרן לשתף פעולה לצרכי החקירה.

כעת פרסום בסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א מביא מדבריו של דובר משרד החוץ הקטארי, אשר עדכן באשר להסכמות שהתקבלו בין הצדדים לטיפול בנושאים השנויים במחלוקת באמצעות חלוקתם לסוגיות משנה וטיפול בכל היבט בנפרד, מתוך מטרה להקל על המשך הדיונים.

לאחרונה וושינגטון וטהרן הגיעו להסכמות בנוגע לשחרור אסירים אמריקאים שהיו כלואים באיראן בתמורה להעברת כספים איראניים לידיה של אירן שהוחזקו בידי ארה"ב.

הסכמות אלו יצרו לדברי משרד החוץ הקטארי אווירה טובה בין הצדדים ומסייעות לחזרתן של ארה"ב ואירן לשולחן הדיונים לצרכי הסדרת פרויקט הגרעין האיראני.

הזיקה בין שיחות הגרעין לישראל

בהיבט הישראלי, קטאר עומדת על ההכרח שבפירוקה של ישראל מהנשק הגרעיני הקיים לטענתה של דוחא בידי ירושלים, וזאת כחלק מהשאיפה הכוללת לפירוז המרחב המזרח תיכוני מנשק גרעיני.

ייתכן והניסיון להפנות את הזרקור התקשורתי לכיוונה של ירושלים מהווה חלק מהמאמצים המופעלים מצד אירן ובעלות בריתה בעולם הערבי לחיזוק מאזן ההרתעה בין הצדדים באמצעות החלשתה של ישראל.

צעדים אלו נעשים באמצעות קשירת הוויתורים של אירן, כמדינה מוסלמית, על נשקה האסטרטגי במסגרת המו"מ לדרישות מקבילות מצדה של ירושלים.  

* אירנ"א

עשוי לעניין אותך

פרויקטים מיוחדים

כתבות אחרונות

דילוג לתוכן