מנהיג מפלגת החירות בהולנד קורא ליישב מחדש את הפלסטינים בשטחה של ירדן

התבטאויותיו של חירט ווילדרס עוררו גל של תגובות זועמות בקרב מדינות ערב והרשות הפלסטינית ומקבלות תהודה על רקע זכיית מפלגתו של הפוליטיקאי ההולנדי, הידוע בתמיכתו בישראל, במספר המושבים הגבוה ביותר בפרלמנט במסגרת הבחירות הכלליות שנערכו בשבוע שעבר
Facebook
Twitter
WhatsApp
חירט וילדרס, מנהיג מפלגת החירות
קרדיט: Robert Hoetink / Shutterstock.com

התקשורת העולמית ועיתונים מובילים במזרח התיכון ממשיכים לסקר את תוצאות מערכת הבחירות האחרונה בהולנד, וההישגים חסרי התקדים אליה הגיעה 'מפלגת החירות' (PVV) של חירט ווילדרס.

מפלגת החירות הינה מפלגה יורו-סקפטית, הנוטה לבקר את התנהלותו של האיחוד האירופי ומתנגדת להגעתם של מהגרים ממדינות המזרח התיכון לאירופה ולהולנד.

מלחמת חרבות ברזל והסכסוך הישראלי פלסטיני מהווים סוגיה אקטואלית העולה לכותרות על רקע התבטאויותיהם של בכירים במפלגה מהימים האחרונים, ובהם מנהיגה הידוע בתמיכתו כלפי ישראל.

פרסום באתר פוליטיקו מדווח על ביקורת שנשמעה מצד הליגה הערבית, ירדן והרשות הפלסטינית בעקבות דבריו של ווילדרס, אשר קרא ליישב מחדש את הפלסטינים בשטחה של ירדן.

סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא אשר סיקרה את תגובתה של הרשות הפלסטינית תיארה את עמדת נציגי הרשות, שהתייחסו לדבריו של ווילדרס כאל "קריאה להסלים את התוקפנות נגד עמנו והתערבות בוטה בענייניו ובעתידו".

ביקורות דומות נשמעו מצד בחריין, תימן ואיחוד האמירויות אשר גינו את האמירה, כך לפי פרסום ביומון ערב-ניוז.

בתוך כך שגרירות איחוד האמירויות בהולנד הוסיפה וקראה לכבד את הריבונות הירדנית ודחתה כל ניסיון להכחיש ולשלול את זכויותיהם של הפלסטינים למדינה עצמאית.

חירט ווילדרס ידוע באהדתו לישראל ואף נוטה לתמוך במפעל ההתנחלויות בשטחי יהודה ושומרון.

לצד זכייתו של מפלגתו במס' הגדול ביותר של מושבים בבית הנבחרים ההולנדי בהשוואה למפלגות אחרות, עוד לא ברור אם מפלגת החירות תצלח במשימתה ותרכיב קואליציה.

בהקשר זה יש לציין כי מפלגתו של ווילדרס, אשר נראה כי תקבל 35 מושבים לכל הפחות, זקוקה לרוב של 76 מושבים בפרלמנט בו מכהנים 150 נציגי ציבור.

פרסום בא-שרק אל-אווסט מדווח כי וויילדרס בעצמו הציע להרכיב קואליציית ימין-מרכז אשר תאגד במסגרתה את מפלגת השלטון היוצאת, לצד מפלגת 'חוזה חברתי חדש' המזוהה עם המרכז-ימין וכן מפלגה נוספת, חיבור אשר יחדיו יביא את ההרכב ל-86 מושבים.

* פוליטיקו

* א-שרק אל-אווסט

* ערב ניוז

* וואפא

עשוי לעניין אותך

פרויקטים מיוחדים

כתבות אחרונות

דילוג לתוכן