חמאס מאיים מפני המשך ההתנגדות למען ירושלים ומסגד אל אקצא על רקע ההתקדמות בשיחות הנורמליזציה

בהצהרה שנשא חמאס במלאת שמונה שנים לאינתיפאדת אל-קודס הדגיש הארגון את המשך המאבק של הפלסטינים בישראל באמצעות 'דם השאהידים' למען ההגנה על מסגד אל אקצא וכנגד ניסיונותיה לכאורה של ישראל לייהד את ירושלים ולפגוע בתושביה הפלסטינים
Facebook
Twitter
WhatsApp
מסגד אל אקצא
קרדיט: ESB Professional / Shutterstock.com

שיחות הנורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית ותפקידם הבולט של הפלסטינים במגעים בתקופה האחרונה מתקיימים במקביל להמשך ההצהרות הלוחמניות וההקצנה בעמדות של הפלגים הפלסטיניים החמושים, ובראשם חמאס.

כאמור, לאחרונה החליטו חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית על הגברת המאבק החמוש כנגד ישראל.

עיתוי ההחלטה ייתכן ואינו מקרי בהתחשב בהתקדמות בשיחות הנורמליזציה, ובייחוד במוכנותם של הרשות הפלסטינית ויו"ר הרשות אבו מאזן (מחמוד עבאס) לקחת חלק בשיחות ולהעלות דרישות משלהם לצורך הכרה סעודית בישראל.

סעודיה כאמור שואפת לשלב את הפלסטינים בשיחות לצורך חיזוק הלגיטימציה של נורמליזציה בין הבכירה מבין מדינות ערב עם ישראל, בזמנים שבהם התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים עומד בעינו.   

אל מול הנורמליזציה - תמיכה בדרך ההתנגדות והמאבק על ירושלים ומסגד אל אקצא

סוכנות הידיעות הפלסטינית שהאב ניוז מדווחת היום על הצהרה שפורסמה מטעם חמאס במלאת שמונה שנים לאינתיפאדת אל-קודס, במסגרתה מדגיש הארגון את המשך המאבק בישראל המתאפשר בעזרת 'דם השאהידים'.

במסגרת דבריו מזהיר חמאס את ישראל מפני פגיעה בירושלים ובמסגד אל אקצא, המהווים לטענתו את סמל הסכסוך הישראלי פלסטיני.

בהצהרתו מתייחס חמאס לניסיונותיה לכאורה של ישראל לעקור את תושביה הפלסטינים של ירושלים בניסיון לייהד את העיר בעזרת התיישבות, אשר לא יצליחו לדבריו לשבור את רצון העם הפלסטיני או 'לכבות את להבות ההתנגדות'.

* שהאב ניוז

עשוי לעניין אותך

פרויקטים מיוחדים

כתבות אחרונות

דילוג לתוכן