בכיר בג'יהאד האסלאמי מצהיר שעצירת הקרבות הינה המטרה העליונה של הפלגים הפלסטיניים

דבריו של הבכיר בארגון הטרור, דאוד שהאב, ממחישים את סדרי העדיפויות של הפלגים ברצועת עזה אשר מתמקדים בהפסקת הלחימה בשטח, בעוד הדרישה לשחרור האסירים הפלסטיניים מוגדרת כשנייה בחשיבותה, כאשר שהאב אף מתנה וקושר בין שתי הסוגיות יחדיו וייתכן שבכך מרמז כי לא תבוצע עסקה לשחרורם של כל החטופים הישראלים ללא הפסקת אש
Facebook
Twitter
WhatsApp
הג'יהאד האסלאמי
קרדיט: Anas-Mohammed / Shutterstock.com

בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, דאוד שהאב, אישר בדברים שאמר ביום שני ליומון אל-ערבי אל-ג'דיד את מטרות המלחמה של הארגונים הפלסטינים במסגרת מבצע מבול אל אקצא (מלחמת חרבות ברזל).

שהאב מציין בדבריו את המטרה הראשונה המתמקדת בעצירת ההתקפות הישראליות, בעוד המטרה השנייה היא שחרור האסירים הפלסטינים הכלואים בבתי הכלא בישראל.

סדרי העדיפויות אותם מכתיב הג'יהאד האסלאמי, אשר מחזיק במס' עשרות חטופים ישראלים, מסייעים לצרכי הבנת הלכי הרוחות השוררים בקרב ארגוני הטרור בעזה, על רקע התגברות ההפצצות של חיל האוויר והעמקת המבצע הקרקעי בשטחי הרצועה.

דברים אלו מתקשרים להצהרות של בכירים ישראלים באשר למטרות מלחמת חרבות ברזל המתמקדות בהשמדת חמאס, אשר ממחישות את ההבדלים בין המלחמה למבצעים קודמים ברצועת עזה, כמו גם את ההבנה בקרב ארגוני הטרור באשר לשאיפותיה של ישראל.

בהקשר זה יש לציין שהפלגים הפלסטינים ובראשם חמאס התנו בתחילת המלחמה את שחרורם של החטופים בשחרורם של כל האסירים הפלסטינים הביטחוניים.

עם זאת נראה שמטרת פעולת הטרור אשר עמדה לנגד עיניהם של הפלגים הפלסטינים ביום 7 באוקטובר השתנתה ונדחקה הצידה בעקבות התדרדרות המצב בעזה, התקיפות האינטנסיביות של צה"ל ותכליות המלחמה שהוגדרו על ידי הדרג המדיני בישראל.  

במסגרת זאת יש להדגיש שהבכיר בג'יהאד האסלאמי מוסיף ומציין כי "שתי המטרות קשורות זו בזו, ואי אפשר להשיג אחת בלי השנייה", בעוד לא ייעשו וויתורים מהצד הפלסטיני כל עוד ההפצצות והלחימה בשטח נמשכות.

הצהרתו של בכיר הג'יהאד ממחישה את הניסיונות של חמאס והג'יהאד האסלאמי להרוויח זמן ולעצור את הלחימה בשטח במסגרת השיחות המתקיימות מול ישראל ומתווכים חיצוניים לשחרורם של החטופים.

מהדברים עולה כי עסקה המתמקדת בשחרורם של כל החטופים הישראלים בתמורה לשחרור כל האסירים הביטחוניים ייתכן ואינה ישימה לעת עתה כל עוד אינה כוללת במסגרתה הסכמות באשר להפסקת אש אשר תבטיח את הישרדותו של חמאס בשטחי רצועת עזה גם לאחר תום המלחמה.

* אל-ערבי אל-ג'דיד

עשוי לעניין אותך

פרויקטים מיוחדים

כתבות אחרונות

דילוג לתוכן