חמאס טוען שבכוונתו לסגור את 'תיק העצורים האזרחיים' בהתאם להחלטת הארגון מיום 7 באוקטובר

דוברי חמאס מקשרים בין שחרורם של השבויים האזרחיים לבין התקיימותן של 'הנסיבות הביטחוניות המתאימות' ומתייחסים לכך כסיטואציה הומניטרית אשר מקבלת לכאורה הכרה מצד הארגון, הפועל מצדו על מנת לעכב מתקפה קרקעית של צה"ל ברצועה בהסתמך על הפעלת לחץ מצד ארה"ב ואירופה על ישראל
Facebook
Twitter
WhatsApp
חמאס
קרדיט: Anas-Mohammed / Shutterstock.com

פרסום ביומון העזתי 'פלסטין ניוז' מביא מדברי חמאס שאישר אתמול בשנית את מחויבותו לסגור את סוגיית השבויים האזרחיים המצויים בידיו, כאשר הנסיבות הביטחוניות תאפשרנה זאת, לטענת הארגון.

הצהרת חמאס מגיעה לאחר שהארגון שחרר אתמול שתי שבויות בעלות אזרחות האמריקאית, נטלי ויהודית רענן, על בסיס "סיבות הומניטריות, בתגובה למאמצי קטאר", כפי שהודגש על ידי דובר הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי אל-קאסם.

בהמשך לכך, נראה שבחמאס מנסים לחזק את אמינותם וכן לשקם את תדמיתם בזירה הבינלאומית באמצעות החלטתם על שחרורן של השבויות.

בחמאס מקפידים לקשר בין סוגיית השבויים האזרחיים לבין המאמצים ההומניטריים אשר להם שותפה לטענתם קטאר ומקבלים מענה והכרה לכאורה מצד חמאס.

בנוסף, השבויים המוחזקים בידי חמאס מהווים קלף אסטרטגי בו מנסה ארגון הטרור לעשות שימוש באמצעות הפעלת לחץ על בעלות בריתה של ישראל על מנת שהאחרונות יעכבו את ההחלטה על פלישה קרקעית לרצועת עזה בזמן שבו גם שבויים שלהן (חלקם בעלי אזרחות כפולה) נמצאים ברצועה.

סוגיה זו מקבלת דגש בהמשך לפרסומים בכלי תקשורת בינלאומיים אשר דיווחו בימים האחרונים באשר לניסיונות מצדן של ארה"ב ומדינות אירופה להפעיל לחץ על ישראל לעצור את המתקפה הקרקעית עד לסיום שחרור השבויים האזרחיים.

על רקע האמור פרסום בביטאון חמאס 'אל רסאלה' מתייחס להתפתחויות האחרונות ולמאמצי הארגון ומדגיש את דבריהם של גורמים בישראל לפיהם שחרור השבויות ביום שישי לא יעכב מתקפה קרקעית.      

יש לציין שפעולה זו של חמאס מגיעה לאחר שניסיונותיו של הארגון לעצור את ההפצצות הישראליות באמצעות לוחמה פסיכולוגית שהופנתה במישרין כלפי ישראל לא צלחה.

כאן ניתן לציין את האיומים מצד הזרוע הצבאית לפיהם בחמאס יוציאו להורג חלק מהשבויים במקרה שבו ההפצצות הישראליות ברצועה יימשכו וכן את טענותיו של הארגון בדבר מותם של שבויים ישראלים בעקבות ההפצצות.

* פלסטין ניוז

* אל-רסאלה

עשוי לעניין אותך

פרויקטים מיוחדים

כתבות אחרונות

דילוג לתוכן