מפגש פסגה בהשתתפות שרי החוץ של מדינות ערב נערך על רקע השאיפה הסעודית לקידום האינטרסים של האומה הערבית ועמיה  

בהתאם לדיווח ביומון אל-קודס הפלסטיני, במסגרת הצהרה משותפת שניתנה מצד מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, ירדן, מצרים ועיראק הדגישו המדינות המשתתפות את מרכזיותה של הסוגיה הפלסטינית ותפקידה הבלעדי של ירדן בניהול אל אקצא והסדרת הגישה אליו
Facebook
Twitter
WhatsApp
פייסל בין פרחאן
צילום: photowalking / Shutterstock.com

פסגת מדינות ערב אשר התקיימה בעיר ג'דה שבערב הסעודית הגיעה לסיומה עם הצהרה משותפת מצד המדינות החברות במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC), ירדן, מצרים ועיראק אשר הדגישה את מרכזיותה של הסוגיה הפלסטינית. כך, בהתאם לדיווח ביומון אל-קודס הפלסטיני היוצא לאור במזרח ירושלים.

במסגרת ההצהרה אשר סיכמה את המפגש, המדינות המשתתפות גינו את "הפעולות הישראליות במסגד אל אקצא", כלשון הדיווח, תוך הדגשת החשיבות שבשמירה על המצב ההיסטורי והמשפטי הקיים בו וסמכותה הבלעדית של ירדן בניהול ענייני המסגד והסדרת הגישה אליו. (*)

בהתאם לדיווח הפגישה נערכה על רקע רצונה של ערב הסעודית לקדם את האינטרסים הנוגעים לאומה הערבית ועמיה ולצורך תיאום עמדות ושיתוף פעולה בנושאים בעלי עניין משותף. (*)

יש לציין שקידום האינטרסים הערביים מצדה של ערב הסעודית שימש גם כבסיס למפגש בין שר החוץ הסעודי ומקבילו הסורי, במה שייתכן ומאותת על שאיפתה של הממלכה הסעודית לקרב בין מדינות ערב וליצור חזית פעולה משותפת, וזאת לצד ניסיונות ההתקרבות של איראן למדינות העולם הערבי.

(*) www.alquds.com/ar

עשוי לעניין אותך

פרויקטים מיוחדים

כתבות אחרונות

דילוג לתוכן